Kurban Olam Böyle Alevilere
Çorumda yaşayan Alevileri korkutmak uzaklaştırmak için yıllardır her yolu denediler. Onlar Şii siz Anadolu Alevisisiniz palavrasını ortaya attılar. Onlar Humeynici diyerek korkutmaya çalıştılar. Onlar şeriatçı deyip çarpıtmaya çalıştılar. O camiye kimse gitmiyor diye psikolojik baskı yaptılar. Onlar fişleniyor deyip aba altından sopa gösterdiler. Namaz yok, niyaz var diyerek yalan söylediler. Onlar üç beş kişi deyip yönelişi kırmaya çalıştılar.
AMA OLMADI OLMUYOR. BİR TÜRLÜ YÖNELİŞİN ÖNÜNÜ ALAMADILAR ALAMIYORLAR. EHLİ BEYT YOLU GİDEREK YAYILIYOR.
BEKTAŞİLERİN MASKESİ HER GEÇEN GÜN DÜŞÜYOR. SURLAR KIRILIYOR, PUTLAR YIKILIYOR. ALEVİLER GİDEREK ÖZGÜRLEŞİYOR. 12 İMAMLARIN YOLU APAÇIK GÜNEŞ GİBİ ORTAYA ÇIKIYOR. MÜNAFIKLAR ÜZÜLÜRKEN ALEVİLER SEVİNİYOR.
İŞTE BİR BAYRAM NAMAZI DAHA YAŞANDI…
Çorum Ehli-Beyt Cami Kurban Bayram namazında yine doldu. Erken saatlerde camide toplanan Aleviler Caferi mezhebine göre namazlarını kılıp bayramlaştılar. Okunan Kuranı Kerimden sonra program Ehli-Beyt Cami alimlerinden Ali Üremiş hocanın konuşmasıyla başladı. Ali hoca konuşmasında Çorumda yaşayan Alevilerin böyle bir camiye sahip oldukları için çok şanslı olduklarını, ‘Aliyyen Veliyullah’ şeklindeki ezanın herkese nasip olmayacağını belirtti.
Ehli-Beyt Vakfının kısa vadeli programında Cenaze yıkama yeri, morg ve cenaze taşıma aracı olduğunu belirten Ali hoca konunun önemine değinerek Alevilerin bu tür işlerinde Caferi mezhebini uygulamaları gerektiğini belirterek bu konuda yardım istedi.
Ehli-Beyt Cami alimlerinden Özgür Arapoğlu ise hutbede Ehli-Beyt’in önemine ilişkin ayetlerden örnekler vererek, son peygamberimizin diğer tüm peygamberlerden üstün olduğunu ve O’nunda karşılık olarak Ehli-Beyt’i sevmeyi emrettiğini belirterek bu sevginin lafta kalmaması gerektiğine dikkat çekti. Yine yaklaşan Gadir-i Hum bayramının en önemli bayram olduğunu ve bu günde Hz. Ali’nin İmam olarak seçildiğine işaret ederek bu konuda nazil olan Maide suresinin 3 ve 67. ayetlerini açıkladı. Özgür hoca hutbesinin son bölümünde ise Alevilerin namazda secde yerine neden mühür (toprak) koyduklarını açıkladı ve namazda el bağlanmaması gerektiğine dikkat çekti.
Bayram ziyaretleşmesini ve kesilen kurbanların etlik yapılmayıp dağıtılması gerektiğine işaret eden Özgür hoca trafik kurallarına dikkat edilmesini de özellikle hatırlattı.
Namazdan sonra yapılan bayramlaşma sonucunda Aleviler huzur ve huşu içinde dağıldılar.
Kurban Bayramı Namazından Bazı Görüntüler:
alevilerde namaz yoktur niyaz vardır.bunlar olsa olsa şiidir.şiiliği alevilik diye insanların aklını bulandırmayın.yaz siz aleviliği bilmiyorsunuz yada alevileri şiileştirmek istiyorsunuz.buna izin vermeyiz.aleviler bunun bilincinde buna izin vermeyeceklerdir.
alevilikte namazda vardır niyazda vardır niyaz duadır namaz ise çok özel duadır kıyamla rükuyla secdeyle yapılır
alevi Alinin yolundan giden gitmek isteyen kişidir şiide aynı şeyi yapmak isteyen kişidir arapça bu yola şii denir o halde alevi ile şii nasıl farklı olabilir
fark varsa birisi yolu bilmiyor öğrenememiş demektir işte o biziz ve öğrenmeye başladık bu kadar basit ama iyiniyetli olana akıllı olana basit
Anonim can sana iki teklifim var
1-Ya evinde astığın Hz.Alinin resmini indir ve çöpe at
yada
2-Hz.Alinin hayatını amacını yaptıklarını öğren ve uygula
maşşah.Allah bu yolda emek sarf eden tüm dostlardan razı olsun inşallah
çorumda yaşayan Alevileri kutluyor Allah yollarını açık etsin.İnşallah biz Erzurum da yaşayan Alevilere de Allah nasip etsin.şu anda derneğimiz var ama yakıda camiide açıp namaz kılarız
Mir Ali can
inş sizde başarırsınız dualarımız sizinle
İslam’dan binlerce yıl daha eski bir geçmişi olan Aleviliği İslama bağlamak ve namaz kıldı diye kutlamak olsa olsa Hızır Paşa zihniyetlilerin işidir. Alevilikte namaz diye bir şey olmadığını Sünniler bile bilirken bu ne biçim bir mantık… Alevilikle ilgili Aleviliğin Felsefi Boyutunu Anlamak adlı yazıdan kısa bir alıntı size cevap olarak yeterli sanırım: “Alevilik İran, Mezopotamya, Anadolu, Doğu Avrupa gibi coğrafyalara yayılmış kadim komünal-ortakçıl toplum içinden gelen eşitlikçi-ortakçı kimi alışkanlıklar, düşünme, yaşama ve ibadet biçimi ile Mazdaki, Babeki, Hurremi, İsmaili, Karmati, Hurufi, Vafai, Surh-ser, Kızılbaş, Rafizi, Raa Haq, Ahlê Haq, Yezidi, Elawi, Bektaşi, Bedreddini, Nusayri, Işık Erenleri vb. gibi adlarla anılan ve kimi zaman benzeşen kimi zaman dönem ve mekân farklılığından dolayı birbirinden ayrışan değişik kol, din, mezhep veya yaşama biçimlerinin etkileşerek ve isim değiştirerek bugüne ulaşan en genel adıdır. Beraberinde kimi heteredoks Hıristiyan geleneklerine (Katharlar, Pavlikanlar, Bogomiller, Albigenler, Tandrakitler vb. gibi) hem kaynaklık hem de etkileşim zemini yaratmış, kimi zaman iç içe geçmiş kimi zaman ayrışmış Komünal geleneğin örgütsel uzantısı olarak Alevilik İslâm, Hıristiyanlık ve Musevilik gibi egemen dinlerin yoğun baskılarına karşı özündeki ikrara dayalı Rızalık Şehri hedefini koruyarak tahkiye yapmış, kendine yaşama alanı yaratmaya çalışmış, saldırılar karşısında kendi örgütlülüğünü güçlendirerek savunma taktikleri geliştirmiştir. Yaratılan bu alan ve taktikler egemen zümre-devletçe iğdiş edilmeye çalışılmış, kimi zamanda yaratılan kavramlar egemen dine-mezhebe uyarlanmaya çalışılmıştır.” Tıpkı bu alıntıda olduğu gibi sizinde yaptığınızda Aleviliği Şiilik üzerinden İslama yamama çabasıdır…
selamun aleykum ve rehmetullah değerli Ehlibeyt dostları Allah Teala sizleri muvaffak etsin, maşaallah çok güzel bir tablo.
anonim kardeşim demiş ki
” yaz siz aleviliği bilmiyorsunuz yada alevileri şiileştirmek istiyorsunuz.buna izin vermeyiz.aleviler bunun bilincinde buna izin vermeyeceklerdir”
ama bu resimdeki insanlar başka şehirlerden çoruma getirilen ve ya gelen insanlar değil !!!
resimde görlen bayaram namazı kılan bu müminler, alevidir o şehrin insanları,
anonim kardeşim bence bu cami yi yakından ziyaret etsin o insanları yakında görsün daha iyi karar verir.
Allahın selamı üzerinize olsun.
Anonim, zaten asimile olmuşsun yada olmuşsunuz farkında degilsin.asimile olanı bir daha , bir daha asimile etmek asimilasyonlarla ugraşanların hedefidir.evlerinizin duarlarında asılı olan İmam Ali resminden başka ne kalmışki?bu bir öze dönüş hareketidir .o evinde asılı olan resmin kime ait oldugunu ,nasıl yaşadıgını, neler yaptıgını, neler söyledigini ,neler tavsiye ettigini,nelerden uzak olmamız gerektigini ,dostlarını,düşmanlarını merak etmiyomusun???