Alevi Gencine Güveniyorum
İçinde bulunduğumuz yüzyıl içerisinde Anadolu topraklarının Alevilik tarihi yeniden yazılıyor. Hiç şüphesiz ki gelecek nesillerin hayatı, insanı ve ahireti doğru bir şekilde algılamaları bugünkü çabalara da bağlıdır.
Eğer Pir Sultanın öncülüğünü yaptığı 12 imamın isimlerini halka düvezi imam türünden söylemlerle yayma şeklindeki çabası olmasaydı bugün bizler Allah’ın ve Resulünün övdüğü İmam Hüseyinle onu katleden zalim Yezid arasındaki farkı dahi anlayamayacaktık.
Osmanlı ve devamındaki cumhuriyetin dinsel tercihleri ve izledikleri dinsel politikalar nedeniyle bugün aleviyim diyen, kendisini Caferi olarak kabul eden alevi halkımız bilgisiz ve cahil kalmıştır, doğal olarak ta bu boşluk kültürel unsurlar ve çeşitli batıl inançlarla dolmuş ve günümüze elimizde sadece 12 imamların isimleriyle gelinmiştir. Bu anlamda düvezi imam geleneğini yaşatan şairlere, ozanlara borçluyuz.
Artık günümüzün bilgi ve iletişim dünyasında öğrenmek asıl ve temel olmuş, bilgisizlik istisna olmuştur. İstenilen her bilgiye anında ulaşmak mümkündür ve özellikle alevi gençlerimiz bunu başaracak zeka, ahlak ve yeteneğe sahiptir, bunun ipuçlarını bizzat gözlemliyorum.
Alevi gencimiz artık Allaha eş koşmuyor, Resulüne bağlanıyor ve dosdoğru çizginin 12 imamların çizgisi olduğunu biliyor. Kuran ve Ehli Beytin kendisine her iki dünyada da izzet ve şeref veren iki temel emanet olduğunu biliyor. Alevi genci artık laf ebesi sahte kurtarıcı ve demegoglardan uzaklaşıyor. Alevi genci birkaç ideolojik kelime ve cümlenin onu kurtarmadığını ve kurtaramayacağını biliyor. Geçmişte Alevilere sahip çıkıyoruz diye Alevileri rezil eden ideolojileri de biliyor.
Artık dünya hayatının ahiretin azığı olduğunu bilen, kötülerden ve kötülüklerden uzak duran bir gençlik oluşmaya başladı. Alevi genci iyi arkadaş seçiminin ne kadar önemli olduğunu anlamaya başladı.Alevi genci ilim öğrenmeden ve danışmadan hareket ettiğinde ne kadar yanılacağını artık biliyor. İlmi bilgiyi servete tercih eden gençler hızla çoğalıyor. Cahille dost olmayan, anne ve baba hakkını bilen, akrabalarını unutmayan bir gençlik geliyor.
Kendi ayıbını öne çıkaran ve başkalarının ayıplarına karşı dilsiz olan bir gençlik geliyor.
Öyle ahlaklı ve faziletli bir gençlik ki yoksul ama temiz kalpli olmayı, zengin ama kötü olmaya tercih ediyor. Konuştuğunda doğru konuşan, merhametli ve Allah’tan başka hiçbir gücü takmayan bir gençlik geliyor. Sabırlı, tutumlu olmayı bilen sorumluluk sahibi bir gençlik geliyor.
Alevi gencimiz artık ibadetin kainatın yaratıcısına teşekkür etmek anlamına geldiğini biliyor ve asla nankörlük yapmıyor.
Alevi gencimiz Aleviliğin güzel ahlak yolu olduğunu biliyor, 12 imam yolunun güzel ahlak yolu olduğunu biliyor.
Gencimiz artık yolunu öğreniyor, uyguluyor ve öğretiyor.
Alevi gencimiz geleceğine sahip çıkacak ve gelecek kuşaklara 12 imamların doğru bilgilerini aktaracaktır, geleceğimizi alevi gençleri belirleyecektir, alevi gençliğine her zaman inandım ve güvendim, gelecek beni haklı çıkaracaktır.
Bizim tüm dualarımız alevi gençliğinedir. Alevi genci sadece kendi yolunu aydınlatmakla kalmayacak başka gençlerin yoluna da ışık olacaktır.
Bunda en küçük şüphe ve tereddüt’üm yoktur çünkü o ışığı kalbimle hissediyor, aklımla görüyorum.
Ali Üremiş
Ali Üremiş
Latest posts by Ali Üremiş (see all)
- İki Emanet - 23 Ağustos 2010
- Alevi Gencine Güveniyorum - 23 Ağustos 2010
selam…
güzel ve umut verici bir yazı…
Ehlibeyt yolunu doğru yaşama noktasında elbetteki hedef olarak gençliği kazanmak ve gençliği yönlendirmek olmalı…
kanımca Alevilikteki bu değişim büyük illerde ve özellikle Ehlibeyt Camilerinin olduğu noktalarda daha bir hareketlilik ve değişim sözkonusu…
.Allah Ehlibeyt yolunu doğru yaşamayı öncelikle Bektaşi gömleği giydirilen ama aynı zamanda özü en has Alevi olan Can’larımıza nasip eder İnşallah…
Caferilik ünvanı altında toplanılan meclislerde salya sümük Alevi tabanına saldırılıyor.
Alevi gencini öyle bir kalıba sokuyolarki eve gittiginde anne sinin pişirdigi yemegi yemek istemiyor.neden mi ?yazmak istemiyorum bilirsiniz
Alevi genci tarihinden koparılıyor.Caferiligin dinamiklerinden olan Aşura programlarına büyük bir itina gösterilirken Alevi gencinin sazı deyişi batıl kabul edilip çemberin dışına itiliyor.
Alevi genci ile Ehli sünnet den caferiligi secen insanları aynı potada eritme çabasıda akıllara durgunluk verircesine.
Tesbitim
Bu hareket Alevi hareketi olarak lanse ediliyor oysaki hareket ne olursan ol yine gel sloganıyla bütün halkı kapsayan bir caferi hareketidir.
ehlibeyt camilerinde eğerki yapılan bu ise durum gerçekten vahim…derhal çözüm yolları bulunmalıdır…
ehli-sünnetten gelen müslümanları kazanmaktan çok,Alevi tabanına inmek ve yani Bektaşi alevileri kazanmak zorundasınız…asıl ilimden yoksun olan Bektaşi kesim..
o yüzden çözüm noktasında ben nacizane fikrimi söyleyeyim
mesela:ehlibeyt camilerinde Ehli sünnetten gelen insanlarla Bektaşilikten gelen Alevileri ayrı ayrı guruplarda öğreti görmeleri gerekir diye düşünüyorum…
hiçbir zaman geldiğimiz yeri unutmamalı insan…biz eğerki bugünlere Ali sevgisiyle Ehlibeyt sevgisiyle gelebilmişsek bunu Cemlere ve dedelerimize borçluyuz bunu unutmamlıyız….yolumuz Hak Muhammed Ali yolu… ama eksiklerimiz var,yanlışlarımız var onları gidermeliyiz…bir insanı dışlamakla kazanamazsın..niye dışlanıyorki..dışlanacak birileri varsa onlarda bu duruma düşürenlerdir…
bizim Hz.Muhammed ve oniki imamlara olan sevgimiz bakidir…Bektaşiyi özünde bir değerli ham bir maden olarak düşünecek olursak,ve elverişli hale getirmek için işlemek gerekiyor…esas Alevilik bizdedir Özü biziz..
Şehitler Şahı İmam Huseyine gözyaşı dökülecekse önce biz dökeriz,YASI tutulacaksa önce biz tutarız..Ehlibeyte yanacaksak önce biz yanarız,biz canımızda bir parça gitmişcesine yanarız..o yüzden bunu yazarken benim ayrım gözetiğimi düşünmeyin sakın..desteğe ihtiyacı olan esas Alevi tabanıdır…
ehlibeyt camilerinde eğerki yapılan bu ise durum gerçekten vahim…derhal çözüm yolları bulunmalıdır…
ehli-sünnetten gelen müslümanları kazanmaktan çok,Alevi tabanına inmek ve yani Bektaşi alevileri kazanmak zorundasınız…asıl ilimden yoksun olan Bektaşi kesim..
o yüzden çözüm noktasında ben nacizane fikrimi söyleyeyim
mesela:ehlibeyt camilerinde Ehli sünnetten gelen insanlarla Bektaşilikten gelen Alevileri ayrı ayrı guruplarda öğreti görmeleri gerekir diye düşünüyorum…
hiçbir zaman geldiğimiz yeri unutmamalı insan…biz eğerki bugünlere Ali sevgisiyle Ehlibeyt sevgisiyle gelebilmişsek bunu Cemlere ve dedelerimize borçluyuz bunu unutmamlıyız….yolumuz Hak Muhammed Ali yolu… ama eksiklerimiz var,yanlışlarımız var onları gidermeliyiz..o yüzden hoşgörü ve sevgi şart..bir insanı dışlamakla kazanamazsın..niye dışlanıyorki..dışlanacak birileri varsa onlarda bu duruma düşürenlerdir…
bizim Hz.Muhammed ve oniki imamlara olan sevgimiz bakidir…Bektaşiyi özünde bir değerli ham bir maden olarak düşünecek olursak,ve elverişli hale getirmek için işlemek gerekiyor…esas Alevilik bizdedir Özü biziz..
Şehitler Şahı İmam Huseyine gözyaşı dökülecekse önce biz dökeriz,YASI tutulacaksa önce biz tutarız..Ehlibeyte yanacaksak önce biz yanarız,biz canımızda bir parça gitmişcesine yanarız..o yüzden bunu yazarken sakın benim ayrım gözetiğimi düşünmeyin sakın..ama önce can sonra canan..yardıma muhtaç olan esas Alevi tabanıdır..Ehli sünnet şu an bizden bir değil bir kaç adım önde..
Anadolunun çeşitli illerinde Caferi fıkhı merkezli dernekler vb gibi diyolog ve ders halkaları oluşmaya başlamış ve başlıyor.Caferi fıkhını bilen aydınlar bu meclislerde hizmet veriyor.katılımlar Alevi_bektaşi ve Ehli_sünnnet tabanlı insanlardan oluşmaktadır.Riyaset Alevi nin eline gecerse Alevi tabanına Ehli_sünnetin eline gecerse Ehli_sünnet tabanına yeşil ışık yakıyor.Mesala malatya mevlana camine 136 tane halen Ehli_sünnet olan aşiret adamlarından üyelik yapıldıki Riyaset kavgasında eli güçlensin cami başkanının.Çorum ve Antakyada riyaset Alevi kökenli Aydınların elinde oldugu için Alevi tabanına çalışılıyor.
Antakyada Ali Yeral hoca dedelerle çok iyi gecinir cemevlerıne gıdıp cemlerıne katılırken Çorumda Teoman Şahin aksine ne dedelerle ıyı gecinir nede cemlerıne katılır.Malatyadaki tunç ve kocaaslan ikilisi zaten Alevi yi tanımaz bilmez.
Tesbitim
Anadolunun çeşitli yerlerindeki Caferi Cematler içinde perspektif farkı ve kişisel garazlardan ötürü Alevi tabanına farklı farklı yaklaşılıyor.
selametle…
Amaç hakikaten Alevi_Bektaşileri özünü bilme,öğrenme ve yaşamını ona göre şekillendirmesi ise şayet;İlk etapta Cemevleri ile aramıza kırmızı çizgiler koymamalıyız..durum bu olursa peki o insanları bu camiaya nasıl kazandıracaksın…o insanların yanlışlarıyla yüzleşmesini nasıl sağlayabilirsin..yanlışlarını nasıl farkedecek bu toplum…karşılıklı iletişim ve dialog şart,sen cemevini ziyaret edeceksinki o da senin ibadet ettiğin camiyi ziyaret etsin.. diyalog bu şekil sağlancak…
zaten fıkıh bilgisi genişletikçe ikna etmeye bile gerek kalmayacak,kişi kendisi cemevini terkedecek…başlangıç noktası çok önemli…
şayet durum dediğiniz şekilde devam ederse Alevilik bireysel ve kendi içinde kapalı bir yaşamın ötesine geçmeyecektir…
Argo bir cümleyle üç maymunu oynuyoruz.Bu sitenin sahipleri başta olmak üzere burayı ziyaret eden okurlarda dahil olmak üzere caferi fıkhını bilip hayatına geciren insanların halen en yakınları ya Ehli sünnettir yada Bektaşi…Hal böyleyken ne gariptirki Alevi kardeşim yine ötekidir yine başka…1000 yıl öncesinden fıkıh ögrenemeyen Ali ci kitlenin başına gelenler pişmiş tavugun başına geldimi acaba…aklıma Seyyid Rızanın sözü geldi Bizi Kerbelaya götürüyolar megerki kerbelayı bize getirmişler…
Her şey kendi olanakları dogrultusunda degerlendirilmeli.Alevi nin olanagı vardıda Fıkıh mı ögrenmedi.Alim i vardıda söz mü dinlemedi…Sıgınacagı bir hükümeti vardıda isyan mı etti…Burası Anadolu İran Irakla karıştıranlar var…Burda medrese Alim Kaynak kitap yok.Anadolu dünyanın hiç bir yerine benzemiyor.İthal yöntemler burda işe yaramıyor.İthal modeller ve yöntemlerin işe yaradıgını idda eden varsa buyursun ….
Alevilikle Bektaşiligi teorik olarak ayırmaya çalışmak etle tırnagı ayırmaya benzer.Alevi mi semah döner Bektaşimi buna bile açıklık getiremezken anti bektaşilik yapmaya çalışıp efendim onlar bektaşi mosanik kültürel sebetayist etkide kalmış bak bizler Aleviyiz namazımızı kılıp orucumuzu tutuyoruz demek ne garip teorik ve pratik tezat.
selametle